Friday, August 24, 2018

8/24 Japanese 2 A1, A2 and A3

Checked homework: Verbs unscramble

  • Reviewed verbs and corrected homework
  • Reviewed particles wa (topic marker), wo (object marker) and de (place marker)
  • Translated sentences from packet



1.I don’t eat sushi.
  1 4 3 2
Subject  Object  Verb
わたしおすしたべません。
Masu Box

Affirmative
Negative
Present
 Masu
 Masen
Past
 Mashita
 Masendeshita

2.I don’t eat sushi at school.
わたしがっこうおすし
たべません。

3.I drink water often.
わたしよくおみずのみます。

4.I drank milk at home.
わたしうちミルクのみました。

5.I didn’t play tennis at school.
わたしがっこうテニスしませんでした

6.I speak Japanese at school, but I don’t speak at home.
わたしがっこうにほんごはなします。でも(わたしは)うちにほんごはなしません。


Reviewed useful expressions

Played quizlet live to review hiragana and expressions above

Homework: Study for Hiragana quiz using the link below.

And practice for the quiz with this link.

No comments:

Post a Comment